Vynas ir psichologija

Artėjanti Valentino diena nuteikia romantiškai. Ko gero ne vienas iš Jūsų tą vakarą ketina pasėdėti su vaikinu, mergina ar draugais į kompaniją priėmę ir butelį vyno. Apie vyną, pasirodo, psichologai taip pat turi ką pasakyti ir ką patarti.

Nors vyno skonis neturėtų pakisti, žmonės jį suvokia skirtingai ir dėl aplinkos apšvietimo. Restoranuose, kuriuose vyrauja rausva šviesa, vynas Jums atrodytų skanesnis nei geriamas melsvoje aplinkoje.

Taip pat vyno skonį lemia mūsų nusiteikimas. Žinodami, kad vynas gerai įvertintas žinovų, mes irgi vyną įvertiname geriau ir esame linkę daugiau už jį sumokėti negu tuo atveju, jei nežinome vyno vertinimo ar manome, kad vynas įvertintas prasčiau.

Dar vienas svarbus aspektas vyno vertinime yra butelio ir taurės svoris. Įprasti vyno buteliai yra 750 ml talpos. Vis dėlto žmonės linkę manyti, kad sunkesni buteliai yra brangesni ir į juos pilstomas tauresnis vynas, – rašoma žurnale „Food Quality and Preference“. Butelio svoris buvo reikšmingas paprastų vartotojų skonio suvokimui – vyną vertinantiems ekspertams tai dažniausiai neturėjo jokios įtakos. Tyrimo autoriaus Charleso Spence‘o teigimu, svoris neretai turi įtakos ir kitų produktų suvokimui – kuo sunkesnis, tuo geresnis. Vyno atveju tokia asociacija kyla tikriausiai dėl to, kad senovėje brangesni vynai buvo pilstomi į storesnio stiklo tarą siekiant apsaugoti nuo sudužimo. Taurės svoris taip pat gali padėti apgauti skonio receptorius. Jei gersite iš sunkesnės taurės, gėrimas atrodys daug gardesnis.

vynas

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s