Meditacija

Praeitame įraše pristačiau Jums pozityviąją emocinę terapiją. Šį kartą ketinu kalbėti ir, jei tik pavyks, perteikti Jums minčių valdymo meną – Meditaciją. Žinoma, meditacija apima gerokai platesnį gyvenimo spektrą nei vien minčių valdymas (galbūt tikslingiau būtų sakyti “proto higieną“), tačiau tam reikia gerokai paplušėti ir paversti kasdienes pratybas savo gyvenimo būdo dalimi.

Prieš leisdamasis į detalesnį metodologinį aprašymą, noriu Jus šiek tiek motyvuoti ir pateikti 10 kasdienės meditacijos privalumų. Visą tai – ir net daugiau – įrodė ir patvirtino mokslininkai.

Ramybė gamtoje

Meditacijos Privalumai

  1. Imuniteto stiprinimas.
  2. Skausmo sumažinimas.
  3. Mažesnę ląstelių uždegimo tikimybė.
  4. Laimingesnis gyvenimas.
  5. Mažesnė rizika susirgti depresija.
  6. Nerimo sumažėjimas.
  7. Atsparumas kasdieniams stresoriams.
  8. Emocinio intelekto lavinimas.
  9. Empatijos ir atjautos padidėjimas.
  10. Mažesnis vienatvės jausmas.
  11. Padeda valdyti jausmus.
  12. Padeda valdyti mintis.
  13. Padidina pilkosios smegenų masės apimtis ir našumas.
  14. Smegenų sritys, atsakingos už emocinę reguliaciją, džiaugsmo patyrimą ir impulsų valdymą išsiplėčia, tampa lankstesnės.
  15. Lavina dėmesio koncentravimo įgūdžius.
  16. Padidėjęs sutelktumas.
  17. Efektyviau atliekami keli darbai vienu metu.
  18. Atminties lavinimas.
  19. Kūrybunio mąstymo lavinimas.
  20. Išminties įgijimas.

Medituoti galima net darbo metu

Meditacijos Technika

Meditacija gali būti atliekama įvairiai. Internete yra daugybė puslapių, siūlančių pačius įvairiausius meditacijos atlikimo metodus. Aš asmeniškai esu išbandžiusi įvairias technikas (vipasana, kundalini meditacija, susiderinimo balta šviesa praktiką ir tradicinį zen sėdėjimą), ir Jums rekomenduoju būtent šią:

  • Rasti tinkamą kampelį, kur Jūsų niekas netrukdys bent 10 – 15 minučių.
  • Patogiai įsitaisyti (rekomenduojama sėdėjimo technika pavaizduota paveikslėlyje viršuje)
    • Jei nėra glaimybės sėstis ant grindų, galima likti sėdėti kėdėje tiesia nugara ir užmerktomis akimis
  • Užsimerkti ir 10 kartų giliai įkvėpti ir iškvėpti.
  • Dėmesiu peržvelgti visą kūną (sutelkti dėmesį į pėdas, po to – į pėdų kauliukus, kulkšnis, šlaunis, sėdmenis, viršutinę ir apatinę pilvo dalis, saulės rezginį, krūtinę, pečius, rankas, kaklą ir galiausiai – galvą).
  • Sekti kvėpavimą nesistengiant jo kontroliuoti ir leidžiant kūnui pasitaisyti pačiam.

Ši meditacija gali trukti nuo 10 minučių iki pusvalandžio ar net daugiau. Viskas priklauso nuo to, kiek laiko Jūs esate pasiryžęs tam skirti. Asmeniškai, man kasdienės meditacijos pratybos – yra vienas džiugiausių bei prasmingiausių dienos įvykių, radikaliai pakeitusių mano gyvenimą į gerąją pusę. To paties linkiu ir Jums!

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s