Pozityvioji Emocinė Terapija

Šiandien noriu Jums pristatyti vieną laiko ir patirties patikrintą metodą, padedantį tvarkytis su nemaloniais jausmais ir ne visuomet suvaldomomis, ramiai gyventi neleidžiančiomis emocijomis.

Minčių Chaosas

Metodas yra visiškai paprastas:

Jei Jus kamuoja nuolatinis nerimas, stresas, perdėtas jautrumas arba emocinis bukumas, su savimi nešiokitės nedidelę užrašų knygutę ir tušinuką. Užrašų knygelėje nusibraižykite lentelę, sudarytą iš 7 nedidelių skilčių, išsidėsčiusių horizontaliai (<—>): Situacija, Jausmai, Automatinės Mintys, Svarbiausia Automatinė Mintis, Svarbiausią Mintį Patvirtinantys Įrodymai, Svarbiausiai Minčiai Prieštaraujantys Įrodymai, Jausmai – 2.

Kada derėtų taikyti šį metodą?

√ Kiekvieną kartą, kai pastebite, jog Jus kamuoja įkyrios mintys. Jei apie per pietus Jums nuotaiką sugadinusią situaciją Jūs galvojate ligi pat vakaro ar net praėjus kelioms dienoms, žinokite – metas išsitraukti užrašų knygutę ir imtis analizės.

√ Jei tam tikra situacija išmuša Jus iš vėžių. Jūs tampate toks užsidegęs emociškai, jog bijote pratrūkti, ir norite patiriamus jausmus gerokai apmalšinti.

Jus valdo pyktis? - Imkitės veiksmų!

Kaip jį taikyti?

Šiame metode naudojamą emocinės analizės techniką atliksite tinkamai užpildę kiekvieną lentelės skiltį:

  • Situacija – Kas nutiko? Trumpai apibūdinkite situaciją, kuri sukėlė jums stiprius jausmus.
  • Jausmai – Įvardinkite šiuo metu patiriamus jausmus ir nurodykite kiekvieno iš jų intensyvumo laipsnį nuo 1% iki 100%
  • Automatinės Mintys – Kokios automatinės mintys Jums kyla prisiminus šią situaciją? (Daugiau informacijos apie automatines mintis galite rasti čia)
  • Svarbiausia Automatinė Mintis – Svarbiausią automatinę mintį pabraukite. (Pvz. “Mano vyras mane įžeidė. Tai reiškia, jog jis manęs nemyli.“)
  • Svarbiausią Mintį Patvirtinantys Įrodymai – Apsvarstykite situaciją iš abiejų pusių ir raskite argumentų, patvirtinančių svarbiausią automatinę mintį. (“Jei mano vyras mane mylėtų, visuomet mane palaikytų.“)
  • Svarbiausiai Minčiai Prieštaraujantys Įrodymai – Apsvarstykite situaciją iš abiejų pusių ir raskite argumentų, paneigiančių svarbiausią automatinę mintį. (“Vyras visai neketino manęs įžeisti. Jis tiesiog pajuokavo.“)
  • Jausmai (2) – Peržiūrėkite antroje skiltyje įvardintus jausmus ir nurodykite, kaip jie pasikeitė (Pvz. vietoje “Pyktis – 60%“ liko “Pyktis – 10%“).

Šis metodas – visiškai paprastas ir neįtikėtinai praktiškas. Nuo tada, kai pradėjau jį taikyti, mano gyvenimo kokybė gerokai palengvėjo. Linkiu to paties ir Jums!

Šį kartą tikėjausi aprašyti ir Racionalaus emocinio elgesio (RET) terapiją, tačiau dėl laiko stokos, palieku nuorodą ir kvietimą pasidomėti šia tema. Gyvuokite ir būkite laimingi!

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s